TURKIET

Tog tåget från Vasa ner till Helsingfors där vi bara hann äta lite frukost före vi flög vidare mot Istanbul.
Första dagen shoppade vi mest och sprang runt i de 6000 butikerna på Grand Bazaar
Besökte även Blå Moskén
 Daniel var snällare och tålmodigare än mig med alla tusentals försäljare som försökte få oss att köpa en massa skit.. haha
 Utanför Blå Moskén
En kväll var vi så hungriga att vi åt middag två gånger. Detta var andra måltiden.
Efter 4 nätter bytte vi hotell och flyttade till en annan stadsdel för att se mer av Istanbul. Hamnade mitt i ett stort restaurang område vilket var bra så man inte behövde gå så långt om kvällarna.
En dag tog vi spårvägnen över till andra sidan av Istanbul. Vandrade runt i alla små kvarter och såg Taksim torget.
Så var vi upp i ett jätte gammalt torn först byggt under konstantins tid medan Istanbul fortfarande hette Konstantinpel.
Utsikten var helt fantastisk!

L for love
Efter utkikstorner tog vi färjan över till den asiatiska delen av Istanbul. Halva Istanbul hör till Europa och andra halvan hör till Asien. Sem har jag inte mera bilder av sista dagen då vi mest tog det lugnt.

yyep im alive

Här har det inte hänt mycket. Pratade med mamma igår och hon nämde att hon hade varit in på min blogg. "just ja ja har ju in tålli ja å" Så tänkte jag kanske kunde göra ett lillan inlägg åt min 3 trogna följare.

Just nu ligger jag hemma i soffan. Slutade halv 12 så åt i skolan innan jag drog hem. I morse hade jag en presentation om hussvamp som gick helt bra. Inga stamattacker eller liknande. Planen för idag är att ligga på soffan tills det är dagsa att äta igen. Sen ikväll ska jag på det akademiska spexet med Lina och några till vilket ska bli kul, har aldrig varit på ett spex förut.

Och det bästa av all med denna dag är att det är torsdag och det betyder att DANIEL KOMMER HEM IGEN IMORGON. hellsbells ive missed those arms.

Skulle ha laddat upp en fin bild om jag inte skulle ha flyttat över AALLT på hårddsiken.
So long. Se ya all in 7 months..